Jest wiele sposobów na wypromowanie strony internetowej. Skuteczna strategia marketingowa pozwala na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na wzrost rozpoznawalności marki, jej wiarygodności i zaufania do niej. Wielu internautów zawęża swoje poszukiwania wyłącznie do wyników wyświetlanych na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Istotne będzie wobec tego, aby znaleźć się w TOP10. Lista czynników rankingowych jest długa, znajdują się na niej rozmaite działania SEO. W promocji strony www pomagają pozycjonowanie, płatne w kampanii Google Ads, media społecznościowe, link building, firmowy blog, artykuły sponsorowane. Pod uwagę trzeba brać czynniki zarówno w obrębie strony, jak i poza nią.
Promocja własnej strony w sieci - czynniki wpływające na pozycję
Jeśli strona internetowa ma stać się konkurencyjna, docierać do grupy docelowej, to należy zadbać o uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google na konkretne frazy kluczowe. Algorytmy cały czas się zmieniają, podobnie jak potrzeby i preferencje użytkowników. Wszystko to sprawia, że regularnie modyfikowane są także czynniki rankingowe Google, które mają wpływ na widoczność witryny i jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Bardzo ważne jest dobranie właściwych fraz kluczowych i ich prawidłowe rozmieszczenie na witrynie. Muszą być one zgodne z tematyką prowadzonej strony i znajdować się w tytule, nagłówkach, opisach, metadanych, atrybucie alt, artykułach blogowych. Korzystnie na SEO wpływa pogrubienie fraz kluczowych i innych ważnych zwrotów. Zadbać należy o content marketing, czyli wartościowe i unikalne treści, angażujące, ułatwiające budowanie autorytetu. Jest to skuteczny sposób na poprawienie trust rank witryny internetowej. Nie można oczywiście skupiać się wyłącznie na treściach, znaczenie mają także odpowiednio dobrane zdjęcia, grafiki, infografiki, wideo. Strona musi zostać zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki i użytkowników.
Co ma szczególne znaczenie?
Dla algorytmów Google duże znaczenie ma User Experience. Strona internetowa musi być przyjazna dla użytkowników, dzięki czemu jest lepiej oceniana przez roboty. Korzystny wpływ na pozycjonowanie ma także zoptymalizowanie meta title i meta description. Zadbać należy o odpowiednią strukturę nagłówków, aby strona była prosta w odbiorze i nawigacji. Niezbędne jest także linkowanie wewnętrzne, dzięki któremu łatwiej poruszać się po witrynie. Do czynników rankingowych zalicza się również szybkość ładowania strony, na którą wpływa rodzaj plików i kodu strony. Długie wczytywanie to niestety prosta droga do wzrostu wskaźnika odrzuceń. Strona internetowa musi być responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych. Nie może zabraknąć również certyfikatu bezpieczeństwa SSL, który zwiększa wiarygodność witryny i zaufanie do niej. Algorytmy Google biorą pod uwagę użyteczność witryny, dlatego znaczenie ma nawet intuicyjne menu. Zoptymalizować trzeba wszystkie treści wizualne, mapy strony i adresy URL. Bardzo ważnym czynnikiem rankingowym jest link building. W przypadku linków znaczenie ma przede wszystkim ich jakość. Wartościowe linki można pozyskać dzięki katalogom firm, artykułom sponsorowanym, portalom społecznościowym, serwisom tematycznym i forom internetowym.